my video

Loading...

Saturday, August 6, 2011

Perjalanan Menuju Bilik Sewakuuuuuuuuuuuuu....

Haiiii........... haaa nie gara2 bosan kurakurakun update blog lagiiii... kali nie pasal perjalnan yang mementkan.fuhhhhhhhh...

perjalanan bermusafir bermula pada 5 ogos 2011 pukul 11.30 am......



begini citernyer bermulaaa... perjalanan bermula dari gambang ke maran... antara calon2 yang terlibat dalam konvoi ini adalahhhh...







Ri memandu kereta beliau..manakala...


kurakurakun dan jepa menunggang moto kesayangan masing-masing.....brum brum....

sesudah sampai ke maran... jepa pun ditinggalkan di sana.... kecian2...

sebelum berangkat ke bangi sempat lagi kurakurakun dan Ri bertanya:

Ri: ade lagi tk barang ko tak ambik?
Jepa: xdek.
kurakurakun: beg hitam nie ko punya ker?
Jepa: Bukan, Ri punya kot....



perjalanan disambung semula ke bangi..... Secara tiba2...... Ri mendapat sms, click view message.. 

Jepa: Wei beg barang komputer aku xde, beg hitam..
Ri: ???????

haha message sbnr tak diktahui tapi nie lakonan semula..... 
kami pun menunggu la Jepa di stesen minyak temerloh untuk mengambil begnya sambil2 merehatkan enjin masing2..


selepas itu, perjalanan pun disambung semula.. 


sepnjang perjalanan kadang2 rasa badan tu nak terbang ditiup angin... apa taknyer...


bawa 120 km/h kat meter moto gua lah... manakala

meter kereta zri just menunjukkan 90km/h jer  hahaha.. ha mana satu betul nih??



nak kata pasal selekoh tajam x lah jugak, tapi seronok jugak lapping motosikal kesayanganku nih.... rasa lah macam pelumba kat racing moto GP tuhhh..



haaaa beginilah keadaan kami bila sampai jer di rumah Ri.... masok umah jer teros baring tido..fuhh penat2... maklumlah berpuasa...hehe


Allahuakbar Allhuakbar...... yey buka puasa!!!

oleh kerana terlalu penat, kurakurakun makan sikit jer, x larat makan banyak... padahal lauk sedap2 mak Ri masak..


malam tu memang tido x ingat dunia lah.... nasib baik dikejutkan dari tidur untuk sahur.. 
dipendekkan cerita....


pagi 6/8/2011... perjalanan menuju ke bilik sewa... dari bandar baru bangi ke puchong  dan..


dari puchong ke subang jaya.... 

setibanya di subang jaya... misi mencari bilik sewa.. kurakurakun pun ikut lah laluan motosikl yg disediakan manakala Ri melalui tol..

waahh jalan motosikal dan kereta x sama.... kurakurakun pun terpisah dengan Ri.. wah berseorangan di Subang tanpa phone(hp kurakurakun digunakan sbagai GPS kat kereta Ri)...

sekarang baru kurkurakun thu bagaimana rsanya "seperti  rusa masuk kampung" x tau ape2.. fikir..fikir.. kurakurakun xde GPS, tapi dun wury kurakurakun pun bertanya orang sekeliling.....

at lastt!!! sampai ke apartment Jati 1.. yabedabedu!!.... n berjumpa semula dengan Ri... Alhamdulillah.. agak nervous bila berseorangan tanpa kawan n phone ditempat asing ni..



haaa banyak pengajaran daripada perjalanan kurakurakun sepanjang dua hari..

1) Kawan Ketawa senang dicari, Kawan menangis sukar dicari
-Ri adalah kawan menangis yang sukar dicari. terharu ada kawan spt dia.. I salute you bro..

2)Double check barang-barang yang dibawa. 
3) Sembahyang lah kamu sebelum kamu disembahyangkan
4) Hargai orang disekeliling, jangan mengeluh dengan apa yang kita ada..
5) Ajal Maut jodoh pertemuan di tangan tuhan.
6) Berhti-hati dijalan raya. Ingatlah orang yang tersayang :)
7) Sebelum memulakan perjalanan yang jauh, jangan lupa katakan yg anda sayang pada family dan orang2 tersayang anda yang lain walaupun hanya pada email. suatu hari pasti mereka membacanya.
8)Malu bertanya sesat jalan.. Ingat tuu...
9)Bila tiba ditempat baru, jangan berlagak tapi merendah diri dan mesra lah dengan surrounding.

waahh panjang entry kali ni.. itu saja dari kura-kura-kun untuk kali ini.. chow n tq so much!!
...tamat.....







1 comment:

  1. punya panjang berjela-jela...tengok gambar jak ak..wakakaka..

    ReplyDelete